keskiviikko 3. lokakuuta 2012

Pahoinvointia ja hikottelua

Tämä hoito on selkeästi rankempi kuin viimeksi saamani. Pahoinvointi iski jo ensimmäisenä iltana, mutta vieläkin sain pidettyä syödyt jutut mahan uumenissa. Uusi yllätys oli, että nyt samat lääkkeet, mitkä vielä ennen tätä hoitoa olivat loistavasti toimineet, eivät tuoneetkaan muutosta olotilaan. Aamuinen esilääkitys auttoi kylläkin jonkun verran tänään, mutta saas nähdä mitä ne illalla mulle keksii antaa. Ilmiö selittynee sillä, että nyt on eri sytostaatit kierrossa, joten kroppakin voi niihin eri tavoin reagoida.

Mä oon kehittynyt nukkumisen suhteen täällä sairaalassa, vaikka mahassa velloikin. Himassa nukun toki kuin tukki, jopa vähän liiankin sikeästi, mutta täällä menee jotenkin pasmat sekaisin. Sain kuitenkin kolme parin tunnin pätkää vedettyä sikeitä, joten eiköhän se piisaa tälle päivälle. Nukkumista rajoittaa muiden juttujen lisäksi tuo jatkuva tippa, jonka takia vessassa saa ravata melkoisen usein. Plussaa kuitenkin, että tälläkin kerralla olen välttynyt nesteenpoistolääkkeiltä, eli nestetasapainon säätely tuntuu luonnostaan toimivan.

Uutena juttuna tälle kerralle tuli virtsan pH-mittaus, jonka tietysti tein ensimmäisen vuorokauden ajan väärin + unohdin katsoa virtsan veriarvot. Mä olen kyllä sitä mieltä, että tässä mun suurpiirteisyydessäkin olis varmaan hiukan hiomisen varaa, koska joskus mun on äärimmäisen hankala keskittyä yksityiskohtiin. Nyt olen sitten napsinut jotain pH-arvoa parantavia tabletteja, jotka ovat muuten raivostuttavan isoja nieltäväksi. Varsinkin, jos on vähän huono olo. Pitää skarpata tuon pH:n mittauksen kanssa, että ei tule turhaan nieleskeltyä noita megatabuja. Luulen kyllä, että mun oma mittaustapa ei niin paljoa mittaustulokseen ole vaikuttanut. Tai ainakin niin pähkäilin.

Selvittelin tuossa kelajututkin ja sairauspäivärahahakemus on nyt ajallaan sisällä. Ilokseni huomasin, että Kela käyttää laskennan perusteena vuoden 2010 verotietoja, joka omalta osaltani on varsin positiivinen juttu, koska näin startupin alkuvaiheessa on tuo leipä ollut melkoisen kapea. Jos tuo nyt menee, kuten luulen sen menevän, niin tulevat kolmesataa päivää selvitään rahallisesti ihan hienosti. Ei nyt kuitenkaan kannata kateellinen olla, koska ei tällä vieläkään nettoa :)

Pari duunipuheluakin otin täältä letkujen keskeltä, mutta toiseen en yhteyttä saanut ja toiseen sovin jatkoaktiviteetit perjantaille. Jos sitä vielä tänään taikoisi firman myyntiesitteen parempaan uskoon ja jatkaisi huomenna. Puhelut taisi olla siinä, jos tämä juuri alkanut varsin raju hikka ei tajua hellittää. Ei se tämäkään näin kevyesti huonovointisena kauhean miellyttävältä tunnu ja jotain lääkinnällistä apua tähänkin lupailtiin. Toivottavasti se auttaa.


t. Madratios

1 kommentti: